Наистина ли Мона Лиза има нужда от грим? И има ли какво повече да направи Микеланджело за Давид? Със сигурност не! И тъй като и Mercedes CLS изглежда като произведение на изкуството в очите на своите създатели, човек трябва да се вгледа много внимателно, за да разпознае фейслифта, който швабите правят на своята „специална Е-класа“. 
Отвътре фейслифтът се разкрива най-пълно
Най-лесно обновяването се разпознава в интериора, където доминира големият монитор на навигацията, изнесен извън таблото. Наред с много електронни помощници от S-класата е сложена и нейната инфотейнмънт система с онлайн навигация и магазин за приложения, но за съжаление приятният тъчпад на централната конзола, който работи значително по-добре от въртящия се превключвател с малко допълнителни бутони за директен избор на функции.
С новия автоматик 220 CDI е невероятно облекчен
Известният 2,1-литров дизел и с новия си софтуер не се е превърнал в скучноват екомодел и знае как да използва умело своите 400 Нм. 2-тонното купе с четири врати ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди и достига максимална скорост 226 км/ч. И въпреки това 4-цилиндровият агрегат очарова повече със своята спокойна работа, отколкото с динамиката си – особено в комбинация с 9-степенната автоматична трансмисия. По-големият диапазон от предавателни числа позволява на мотора да работи при по-ниски обороти – и така при спазване на ограниченията на скоростта той „мърмори“ с под 1500 об/мин. Освен това не генерира силен шум и е доста по-икономичен. Благодарение на новата скоростна кутия швабите са намалили разхода с около половин литър. Тя се предлага и за другите два дизела, останали без промени – CLS 250 (204 к.с.) и CLS 350 (258 к.с.), както и при бензиновия CLS 500 (V8) с неговите 408 конски сили.
Друго подобрение под капака е V6-двигателят в CLS 400, който заменя досегашния 350. Работният обем отново ще бъде 3,5 л, но вече турбокомпресорите ще бъдат два – така мощността ще бъде повишена от 306 на 333 к.с, а въртящият момент – до 480 Нм (с цели 110 отгоре). Ето защо изпреварванията дори и по пътища с много завои се превръщат в детска игра. 
Интелигентни фарове за оптимална видимост
Всъщност фейслифтът се разпознава по-лесно нощем. Когато човек наблюдава колата нощем, тя изглежда съвсем различно. Серийно тя ще се предлага с LED-фарове, а срещу 4000 лева отгоре те ще бъдат MultiBeam. Клиентите обаче няма да имат възможност да поръчат лазерни фарове, каквито се предлагат при BMW и Audi. Според инженерите на Mercedes обаче техните фарове светели по-добре. В крайна сметка нямало значение какъв е източникът на светлината, а колко точно и адекватно спрямо ситуацията на пътя се разпространява тя. С което Multibeam значително превъзхождали решенията на конкурентите. При тази система 24 диода на фар се управляват в 255 степени, а благодарение на „съдействието“ на камерата на асистента за дългите и навигацията настройките им се променят до 100 пъти в секунда. По този начин се осигурявало оптимално осветяване на пътя във всяка ситуация – от продължителна работа на „дългите“, през предвиждащи светлини за завой до увеличеното с до 60 м осветявано поле благодарение на новата функция за кръгови движения, при която опциите за завой се активират едновремено, та чак до асистента за дълги светлини без заслепяване на насрещно движещите се и светлинен сноп с дължина до 500 метра.
Shooting Brake остава в моделната програма
В Щутгарт CLS има славата на стилна икона за индивидуалисти с вкус, която се предлага в много разнообразни варианти. Клиентите могат да избират не само между три дизелови версии и две AMG-изпълнения (с 557 и 585 к.с.), но и между шест варианта с двойно задвижване. От две години Mercedes предлага и по-скъпата с около 4000 лева комби версия Shooting Brake. Въпреки сравнително по-слабите продажби в САЩ, германците решават да го запазят в моделната палитра. 
 
       Джей Кей показа зеленото си LaFerrari
      Джей Кей показа зеленото си LaFerrari
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   BMW Видеa
    BMW Видеa   
    

